Ondersteuning
We zijn een grote school die een gevarieerde ondersteuning kan bieden naast de basisondersteuning, zowel binnen als buiten de groep. Dit doen we door te werken met verschillende ondersteuningsniveaus, lopend van het zeer intensieve niveau (waarbij remedial teaching buiten de klas wordt geboden) tot het zeer gevorderd niveau (individuele begeleiding gericht op verrijking). De ondersteuning kan daarnaast ook gericht zijn op het bieden van extra hulp gericht op de sociaal emotionele ontwikkeling. Ons ondersteuningsteam bestaat uit intern begeleiders, remedial teachers, een orthopedagoog, specialisten hoogbegaafdheid en onderwijsassistentes. Hieronder staat beschreven hoe wij de ondersteuning op onze school inhoud geven.
Dyslexiebeleid
Het dyslexiebeleid van basisschool De Zandberg is geschreven aan de hand van de leidraad Ernstige Dyslexie en geeft houvast bij het stap voor stap opsporen van leesproblemen, het signaleren van dyslexie, het bieden van de juiste hulp en het begeleiden van leerlingen met dyslexie. Hieronder staat beschreven hoe we het beleid op onze school vormgeven.